Sant Celoni reestructura les àrees municipals que passaran de nou a sis a partir del febrer

L’Ajuntament de Sant Celoni ha modificat, a través d’un Decret d’alcaldia del 17 de gener d’aquest any, l’estructura de les àrees municipals. Les noves àrees entraran en vigor a partir de l’1 de febrer i l’alcalde, Joan Castaño, en donarà compte al Ple que s’ha convocat pel proper dijous, 26 de gener.

A partir del febrer les àrees s’estructuraran en Presidència, Cultura i Educació, Territori, Serveis a les persones, Serveis Generals i Seguretat Ciutadana. Dependrà de Presidència l’Alcaldia, en mans de Castaño, i la regidoria de Comunicació, responsabilitat de Jaume Tardy. L’àrea de Cultura i Educació tindrà aquests dos àmbits d’actuació i estarà encapçalada per Júlia de la Encarnación.

D’altra banda, l’àrea de Territori l’integrarà Entorn, que portarà el mateix alcalde, i Espai públic, en mans d’Isabel Coll. A Serveis a les Persones s’hi inclourà Comunitat i Esports, que s’atribueixen a Magalí Miracle, i Promoció Econòmica, Atenció Ciutadana i Tecnologies de la Informació, que portarà el regidor Jaume Tardy. L’àrea de Serveis generals serà responsabilitat de Josep Manuel Bueno i inclourà Secretaria, Economia i Recursos Humans. Finalment, Jordi Arenas serà el responsable de l’àrea de Seguretat Ciutadana.

D’aquesta manera, l’Ajuntament veurà reduïdes les 9 àrees en què actualment s’estructura el govern municipal a només sis amb la finalitat de fer-les, ha explicat l’alcalde, “més operatives i eficaces”. Castaño ha assenyalat, a més, que s’han agrupat àrees properes com Entorn i Espai públic per estalviar recursos i Comunitat i Promoció Econòmica per permetre una major permeabilitat entre els dos àmbits. En aquest sentit ha remarcat que, a banda de la vessant assistencial de Comunitat també es vol donar un major impuls a l’àmbit a partir de la promoció econòmica, “do- nar sortides amb formació” vinculant els dos àmbits.

Un cop es posi en marxa aquesta nova estructura, ha conclòs l’alcalde, també es preveu fer una anàlisi de cada àrea “per aprofitar millor els recursos humans i reforçar les àrees que més en necessitin” a partir de treballadors que actualment estiguin en àmbits on, pels motius que sigui, s’hagi reduit la feina. També es vol revisar la figura dels coordinadors per procurar que hi hagi un estalvi a la plantilla atesa la situació econòmica.

Etiquetes:
%d bloggers like this: