Sant Celoni aprova un Mapa acústic i una ordenança per sancionar el soroll a la vila

L’Ajuntament de Sant Celoni ha aprovat el Mapa de capacitat acústica de Sant Celoni al Ple celebrat aquesta setmana amb els vots favorables de PSC, CiU i CUP i l’abstenció d’ICV. També al Ple s’ha votat l’ordenança reguladora del soroll i les vibracions a la vila amb l’abstenció, en aquest cas, de CiU, CUP i ICV. Una ordenança que permetrà imposar sancions i establir mecanismes d’inspecció i control a les activitats susceptibles de superar els sorolls que s’estableixen, ha explicat l’alcalde, Joan Castaño, que també ha assegurat que detalla les activitats que s’hi han d’adequar, com la càrrega i descàrrega, la tinença d’animals domèstics, els treballs de construcció a la via pública, la climatització de les instal·lacions o els locals de lleure, entre d’altres.

Els problemes de soroll han estat motiu de mobilitzacions veïnals en diverses ocasions a Sant Celoni, per casos com la megafonia de l’estació, les molèsties als veïns a la sortida de la discoteca Quatre o d’altres. L’ajuntament, però, no disposava fins a la data de cap instrument per regular aquestes situacions a les que esperen donar sortida amb l’ordenança.

Tant la CUP com ICV han explicat que s’abstenien a aquesta mesura per poder-la estudiar millor i, si cal, presentar-hi mocions. El regidor de la CUP Gerard Masferrer ha demanat que s’ampliï el termini d’exposició pública de l’ordenança i es trameti, juntament amb el Mapa de capacitat acústica, a les associacions de veïns, entitats de la vila i persones que hagin interposat queixes a títol individuals per aquestes qüestions. Castaño ha acceptat la proposta agafant el compromís d’enviar per correu electrònic la proposta a associacions, entitats i veïns afectats i ampliant el termini d’exposició pública a 45 dies. Per la seva banda, el cap municipal de CiU, Francesc Deulofeu, ha demanat si l’exclusió de la megafonia de l’estació de Renfe de l’ordenança es deu a motius legals o és una especificitat que marca Sant Celoni. Deulofeu ha recordat que la passada legislatura va fer gestions amb Renfe, “sense gaire èxit”, per solucionar les molèsties que els sistemes d’avís acústic ocasionaven als veïns i ha destacat que estaria bé que, en cas que es pugui, l’ordenança faci referència a aquesta qüestió. El govern s’ha compromès a estudiar-ho durant el període d’al·legacions.

Pel què fa al Mapa de capacitat acústica Castaño ha explicat que permet disposar d’una eina “per fer accions de millora del tema acústic al municipi”. L’alcalde ha assenyalat que el mapa incorpora la zona residencial del nucli antic, les infraestructures i equipaments especials com els centres educatius i sanitaris, entre d’altres. També ha destacat que compta amb un plànol amb els llocs amb més trànsit, com Dr. Tru-eta, que, a la vegada, són els que registren majors sorolls.

La regidora d’ICV, Carmen Montes, ha posat en qüestió aquest Mapa elaborat, ha remarcat, a partir d’un informe fet per la Diputació que “majoritàriament és un corta-i-pega” d’informes similars d’altres municipis. També asse- nyala que a nivell tècnic es fa un plànol d’acord amb unes mesures fetes al municipi que, per al soroll diürn s’ha fet una anàlisi durant 24 hores però per al nocturn s’han establert tres punts i el control ha estat de 10 minuts en cadascun. “Ho trobo una mica pobre”, ha assegurat, afirmant que la recollida de dades amb què s’ha elaborat l’estudi no és suficientment acurada. Castaño ha replicat que “és una eina que segurament és millorable però s’ha fet complint la normativa”.

L’alcalde també ha destacat que l’informe s’acompanya de mesures de millora com el canvi de paviment, establir més zones de circulació a 30 quilòmetres per hora i fer controls al parc mòbil, o modernitzar la maquinària de recollida d’escombraries i neteja viària, entre d’altres.

Etiquetes:
%d bloggers like this: