El CESC de Sant Celoni convoca aquest diumenge una caminada del Parc del Montnegre a Ramió

La secció de natura del Centre Excursionista Sant Celoni (CESC) ha organitzat una caminada matinal per aquest diumenge, 22 d’abril, de Sant Martí del Montnegre a Sant Andreu de Ramió. L’expedició sortirà a tres quarts de 8 del matí de la plaça Comte del Montseny i s’espera que els participants arribin altra vegada a Sant Celoni al voltant de les 2 del migdia. La ruta recorrerà la part més septentrional del Montnegre en un recorregut de 15 quilòmetres apte per a tothom, ja que tan sols compta amb un desnivell de 320 metres.

Els participants es desplaçaran amb cotxes particulars fins al Coll de Sant Benet, on començarà la caminada. La primera parada a peu es farà al Forn de Calç de Can Pica, d’Hortsavinyà, recentment restaurat. Seguidament es continuarà cap al Coll de Palomeres per baixar a trobar la Font de Sant Llop. D’aquí s’entrarà per camins rurals a la Urbanització de Can Camps per anar a la cruïlla del Molinot que conduirà als participants fins a Sant Andreu de Ramió, on es podrà admirar l’Església, la Rectoria, l’Escola i la Casa Rural i s’esmorzarà.

Seguidament, es resseguirà la  Riera de Ramió passant masies dels segles XVII i XVIII fins a l’esplanada del Molinot per remuntar el turó de la Baga fins al cim del Rocatell, on es pararà per admirar les vistes del Montseny. Es continuarà per corriols fins al Coll Obert i, seguint un camí d’alzines, es retornarà al punt de sortida, l’esplanada de Can Benet Vives. Allà, s’agafaran els cotxes i es tornarà a Sant Celoni, que està previst que sigui vora les 2 del migdia.